laupäev, 13. oktoober 2012

"Olete jõudnud sihtkohta!"

Kanadas
Meie ligi pooleaastane ringreis läbi Kanada 11 provintsi ja territooriumi on otsa saanud, külastamata jäid vaid 2 kõige raskemini ligipääsetavat territooriumi: Northwest Territories ja Nunavut. See-eest jõudsime läbi põigata aga USA kõige suuremast ja kõige väiksemast osariigist. Nüüdseks oleme juba jõudnud kolmandat korda tagasi Edmontoni ja aeg on jälle sukelduda tööotsingutesse. Kuid enne veel võtsime ühendust tuttavatega, kes siiamaile jäänud on ning väga tore oli kuidagi meie vähesotsiaalsest, kuid loomulikult silmaringi suurendavast ja põnevast reisist maanduda sotsiaalsesse seltskonnamelusse.

Kuna tegu oli pika pühadenädalavahetusega, 8. oktoobril tähistatakse siin Thanksgiving ehk Tänupüha, siis avastasime, et ainus kohalik hostel oli täis, mistõttu palusime abi kahelt armsalt eestlaselt Triinult ja Harrylt, kes meile üheks ööks öömaja pakkusid. Nad kutsusid meid ka Tänupüha õhtusöögile, mida korraldasid koos oma korterikaaslasega ning koos sai väga muhedalt aega veedetud. Tänupüha õhtusöögile tuli kokku 18 inimest, kes kõik oma tehtud roa kaasa olid võtnud ning koos korterikaaslase valmistatud kalkuniga ja Triinu valmistatud kõrvitsapirukaga vajus laud lausa looka kõikide delikatesside all. Meie, kes me just eelneval nädalal olime olnud kehva kiirtoidu peal, hõljusime justkui taevas, proovides kõiki neid traditsioonilisi pühadehõrgutisi. Võime julgelt öelda, et meie esimene Thanksgiving jääb meile meelde pikaks ajaks ja suured tänud Triinule ja Harryle, kes meid sellesse toredasse seltskonda kutsusid.
Linn lõikuspüha eel
Pearooga valmistamas
Rikkalik pidulaud
Eestlastega oleme siin viimasel ajal rohkem suhelnud kui terve meie siinse reisi vältel. Kui lõpuks ikkagi hostelis majutust leidsime, põrkasime kogemata kokku veel ühe eestlase Rainiga. Koos sai käidud juba Niskus naftafirmades tööd otsimas ning suurendamaks eestlaste omavahelist võrgustikku, tutvustasime teda ka Triinule ja Harryle.
Eestlaste punt
Nädal Edmontonis on möödunud ülikiirelt. Oleme hostelist ümber kolinud tuttava austraallase ja sakslase juurde, kes elades kahetoalises korteris pakkusid meile hea meelega oma ühte vaba tuba. Õhtud on möödunud külas õhtusöökidel käimisega ja päeval üritame (kuigi vaikselt-vaikselt ja rohkem Raini ärgitusel) tegeleda tööotsingutega. Niskus nimelt öeldi meile, et hooaeg pole veel alanud ning naftapuurtornidel oodatakse maapinna külmumist, mistõttu tuleb ka igasugu muid pakkumisi uurida. Peaks mainima, et kuna vastuvõtt sõprade poolt Edmontonis on olnud nii vägev, siis hea meelega leiaksime me võibolla mõlemad isegi tööd siin linnas ja naudiksime veidi sotsiaalelu.

Triin ütles ...

Eestlased Edmontonis, andke endast märku! Suurendaks seda ringi veelgi. :) Vahelduseks kohalikule keelele on hea rääkida soravalt ja hinge tõmbamata. :)

Mihkel ütles ...

Väga-väga hea blogi, teie kogutud ning blogitud info on kulda väärt:)
Kas puurtornis töötamine ei olegi enam esimene valik?

Kalle ütles ...

Kõigepealt tänud kiidusõnade eest! Puurtornidega on lugu selline, et praegusel hetkel tundub olema suhteliselt halb aeg sinna tööle saamiseks, kuna tahtjaid on palju, aga päris hooaeg pole veel alanud. Hooaeg algab siis, kui maa piisavalt külmunud on. Ja kindlasti pole see ka mu unistuste töö, kuid ilmselt üritan sinna ikka saada ning viimased paar kuud seal veeta:)

JSiim ütles ...

Nõustun Mihkliga, huvitav ja asjalik lugemine Teil siin.
Tahtsin uurida Kanada maksude kohta: ütleme, et Kalle teenisid oil rigsil lease handina 6500 eurot siis palju sellest maksudeks läks/läheb ja kas Eestisse tagasi tulles ka mingi maksutagastus?
Kui viitsimist võiksid vastata mailile:
siimjoevali@gmail.com

Mihkel ütles ...

@JSiim
Canadas maksvate maksude kohta on lausa olemas kalkulaator

Mari Saviir ütles ...

Tere!!! Püüdsin teie e-maili leida, kuid kontakti all e-posti mail ei olnud kahjuks kättesaadav.. :-) Kas jagaksite enda emaili, et teile kirjutada, olen ise ka teisipäeval Edmontoni minemas ja oleksin vägaväga tänulik, kui saaksin teiega kontakti, et natukene suhelda! :-) Väga äge blogi teil kaa, palju head infot!! :-)
Minu email on: marisaviir@gmail.com :-)