pühapäev, 6. mai 2012

Wicked!

Plaan, mis sai tehtud koos Dagny ja ta kihlatuga, sai ilusti ka ellu viidud – käisime Banff’i rahvsupargis ning valisime seal ühe matkaraja, mis oleks selline paras ühe päevaga läbitav. Valikuks osutus Johnston Canyon/Kanjon, kus Dagny, Stefan ja nende taanlasest sõber olid küll juba korduvalt käinud, kuid kuna neile meeldis see matkarada ka väga, olid nad iga kell nõus seda uuesti läbima.
Üks kõrgemaid koski Johnston kanjonis
Rada vonkleb kanjoni põhjast tippu
Esimesed 2.7 km olid kõige ilusamad – sai kõndida kanjoni serval ja samas läks rada ka vahepeal kanjoni põhja. Kanjonis olid nii mõnedki kosed ja üks suuremat sorti koobas ka, vahelduv rada ning väga ilusad vaated. Veidike meenutas see kanjon Jasper rahvuspargis nähtud Maligne kanjonit, kuid Maligne kanjoni tegi ägedamaks see, et see võis kohati olla palju sügavam kui Johnston kanjon. Mõlemad on tõesti ilusad kohad ning väärt külastuskäiku kindlasti.
Lumine rada metsavahel
Üks helesinine tindipott

Me aga otsustasime kõndida kaugemale, kui tavalised turistid ning rühkida edasi mäest üles oma 3 km veel, et jõuda mägilagendikule. Rada ise ei olnudki nii vinge, kuna läks enamasti läbi metsa, kuid lõppsihtpunktis oli küll ilus. Tindipottideks kutsutavad allikad mäetippude vahel sillerdasid päikese käes ning sealsed sillad pakkusid veidikene puhkust juba väsinud jalgadele. Kokkuvõttes oli see igati tore matkarada, mis sest, et vahel oli päris raske endiselt lumega kaetud rajal ülesmäge vantsida, kuid enesetunne päeva lõpuks oli ülihea – värske õhk ning kaunid vaated mõjusid joovastavalt. Kellel ajaga kitsi, siis arvatavasti soovitaksin jääda esimese 2.7 km juurde, sest enamus kauneid kohti näeb sellel rajal ära küll.
Väike snäkipaus mägede vahel
Meie matkaraja lõpp-punkt
Vahepeal oleme Kallega ka hostelit vahetanud. Mitte, et meile eelmine hostel HI-Calgary City Centre ei oleks meeldinud, kuid teine hostel pakkus päris häid soodustusi, mis meile mokka mööda olid. Lisaks sellele, et neil on tasuta pesupesemise võimalus ja tasuta parkla maja ees, on neil ka nädalapakkumine (maksad 6 päeva saad ühe lisaks tasuta) ning nad tegid meist ühele ka poole hinnaga, kuna me Kallega kasutame kahepeale vaid ühte voodit, mitte kahte eraldi voodit. Mis saab meil selle vastu olla? :P
Hostel ise on igati Wicked, nii nagu selle nimigi ütleb. Hosteliomanik on kõva peopidaja ning iga õhtu võib all ühistoas leida kedagi, kes tahaks pidu panna. Õnneks ülesse korrusele allkorruse pidupidamine ei kosta. Me Kallega näitame küll eestlasi väga tagasihoidlikus võtmes ning välja arvatud eilne õhtu, kus sai rahvaga koos ühes kohalikus klubis-pubis käidud, ei ole pidupidamisest eriti osa võtnud.
Banffi linnas
Tagasiteel Calgary'sse
Alustasime oma kodulehel ka hostelite võrdlemist-hindamist. Loomulikult hindame siis ikka neid hosteleid, kus me Kallega viibinud oleme, seega kui kedagi huvitab, leiab mõningaid pilte ja meie subjektiivset arvamust kõrvalmenüü lingilt Hostelite võrdlus.
Igasugused omapoolsed kommentaarid on igati oodatud, juhul kui mõnele hostelile oleme liiga kriitiliselt lähenenud või siis vastupidi.

Pärast autoostu ei ole me eriti oma autost midagi rääkinud. Noh, niipalju uudiseid on, et kuna mehaaniku inspektsioon näitas, et pidurid tuleks välja vahetada ning ka esirehvid olid liiga ära kulunud, siis Calgarys uurisime odavamaid võimalusi need vead ära likvideerida. Põhjuseks ei olnuki niivõrd see, et pidurid oleksid tundunud kehvad (kuigi nad vilistasid küll veidi kahtlaselt), vaid pigem see, et kindlustusest anti meile teada, et me peame seda tegema. Mis seal ikka, eks see on ju pigem meile endile kasulik, kui kindlustusele. Tuli välja, et üks odavamaid kohti, kus autoremonti teha, on Canadian Tire pood. Uute piduritega on nüüd meil endil ka veidi kindlam tunne uuesti teele asuda Vancouveri poole.

hettel ütles ...

Like fotodele!

priit ütles ...

Ebareaalselt kaunid vaated olid teil seal küll :)