kolmapäev, 28. oktoober 2009

Austraalia pangakonto

Üldinfot leiab sellelt lingilt - http://www.austraalia.info/elu/millest-alustada#Pangaarve

Meie tegime konto Commonwealth pangas Sydneys. Kõik läks libedalt, vajalik on pass, telefoninumbri olemasolu ja aadressi, kuhu nad saatsid vist kaardi.

Lihtsalt üks soovitus – kui võimalik, küsige pangast kohe elektroonilist seadet, kuhu hakkate saama panga netcode’ ehk panga paroole. Kui seda seadeldist pole, saadetakse see sms'iga, kuid juhul, kui tulete Eestisse ja enam Austraalia telefoninumbrit ei kasuta, on võimatu neid netcode'/paroole saada. Netipanka sisenedes, lisage personal details alla ka igaks juhuks oma e-mailiaadress. Võib hiljem kunagi kasuks tulla. Kui olete aga juba Austraaliast tagasi, ja on mure Commonwealth pangaga, siis siin üks hea rahvusvaheline number, kuhu saab kõikidelt telefonidelt helistada: +61 2 9999 3283. Need lühinumbrid kodulehelt ei pruugi miskipärast meie telefonidega töödata. Vähemalt meil Elisa omanikel ei töötanud.

Kuna ma ise ei olnud piisavalt tark, et pangast elektroonilist seadeldist küsida, tekkis nüüd Eestis olles probleem netcode’i saamisega. Probleem lahenes nii, et helistasin ülevalmainitud numbril ja seal sai muuta oma mobiilinumber ära, kui vastad õigesti turvaküsimustele, mis ise netipangas kunagi täitma pidi. A’la, mis oli su esimese kassi nimi või esimese õpetaja nimi vms. Väga tobedad küsimused olid.
Lõppkokkuvõttes soovitus, mis tundub küll loogiline, kuid võib ununeda siiski - kirjutage üles oma pangakaardi pin-kood (hiljem eestis see ununeb), ja netipanga kliendinumber ja salasõna kuhugi salajasse kohta, nt telefoni mällu.

Kui on ununenud netipanga salakoodid, on neid võimalik uuesti tellida, helistades näiteks samale ülaltoodud numbrile (commonwealth panga puhul muidugi). Ta küsib turvaküsimusi ja arvenumbrit jne, ja kui oled kõik õigesti vastanud, siis saad uue salasõna kas smsiga, või kui sms ei tööta, ta ütleb selle ka. Sealjuures pane siis tähele, et sul ikka õige telefoni number oleks nende andmebaasis.



Pangakonto on võimalik ka sulgeda helistades sellel numbril. Lihtsalt ütled, et tahad kinni panna ja nii lihtne see ongi. Ainult ma ei tea, mis selle rahaga saab, mis arvele jääb, sest Kallel ei olnud midagi arvel kui see suleti, mul oli paar dollarit. Keegi ei küsinud selle kohta midagi ja mul väga kahju ei olnud seda kaotada. Koos sulgemisega see arvatavasti jäi pangale. Olen kuulnud, et osadel pankadel saab arvet sulgeda ainult siis, kui ise kontorisse lähed. Seetõttu otsustasin siia kirja panna, et me saime seda küll läbi telefoni teha.

Kommentaare ei ole: