esmaspäev, 26. märts 2012

Piisonijaht

Eelmisel nädalavahetusel sai tehtud esimene väljasõit Edmontonist koos brasiillase JP’ga ja sakslase Phillip’iga. Valisime sihtkohaks ühe lähedalasuva rahvuspargi, mida kutsutakse Elk Island rahvuspargiks. See park on kuulus eelkõige piisonite poolest, kes elasid seal vanasti looduslikult, kuid notiti siis maha ja hiljem toodi uued samasugused piisonid asemele. Nüüd on ala koos piisonitega kaitse all. Meie esmane eesmärk oligi näha just piisoneid vabas looduses ja seal pidi neid olema suisa kahte erinevat liiki.

Rahvuspark asub kõigest 45 km kaugusel Edmontonist idas ning kuna Kanadas on absoluutselt kõik teed kas põhja-lõuna või ida-läänesuunalised, ei olnud rahuvspargi leidmine just väga raske.
Jäätunud järv saarekestega Elk Island rahvuspark
Raskeks osutus aga piisonite leidmine, kuna park on suur ning nad tohivad seal täiesti vabalt ringi uidata. Inimeste ja loomade vahel pole mingeid piirdeid, mis teeb matkamise seal eriti põnevaks. Pärast veidi aega ringisõitmist, jäätunud järve ääres võileiva nosimist ning muidu ringikõndimist otsustasime alustada tõelist piisonijahti. Kuna üks matkarada kandiski nime Bison loop, võtsime suuna sinnapoole. Teel sinna, nägin aga autost ühte piisonit kauguses ning me pidasime auto kinni. Piison oli küll oma pool kilomeetrit teest kaugemal, kuid otsustasime minna teda lähemalt pildistama.

Kaks hiiglast kauguses
Ma ise väga lähedale ei kippunud, ning jäin sakslasega tee äärde vaatama, ohutust kaugusest, mis toimuma hakkab. Kalle ja brasiillane lähenesid aga reipa sammuga piisonile, kelle kaaslane samuti peagi nähtavale ilmus. Lõpuks läksid nad isegi nii uljaks, et olid piisonitest kõigest 5-10 meetri kaugusel!!! Päris hirmus oli seda vaadata. Mõtlesin küll, et nad on ära keeranud. Ma ei tea piisonitest palju, kuid niipalju kui ma tean, on nad taimetoitlased aga võivad siiski ärrituda ning vaenlast rammima hakata oma hiigelsuurte peadega.
Seekord õnneks midagi sellist ei juhtunud. Kalle ja JP said super head pildid ning veel parema kogemuse osaliseks.
Noh, kas pole lähedal? :P
Rahvusparki sissepääs maksis auto peale $15.60, mis tuli nelja peale jagades päris odav, sest üksikpilet maksis muidu $7.80. Talvehooajal oli soodustus, ma usun, kodulehel oli auto pilet $19. Ilma piletita sisse ei saa, tõkkepuu on ees. Idee on võibolla soetada aastane auto pilet erinevatesse Kanada rahvusparkidesse. Kui selle ostmiseks läheb, eks kirjutame pikemalt, mis soodustused ja asjad sellega kaasnevad.

Eile sai see-eest käidud ka ühes Edmontoni linnapargis William Hawrelak. Praegu tunduvad pargid sellised tühjad ja lumised kuna mõni päev tagasi oli Edmontonis suur lumetorm. Aga nägime seal palju hanesid, kes ootasid suure järve ääres kannatamatult kevade tulekut, ehitasime brasiilasega lumememme (tema elu esimene lumememm!) ning pidasime maha korraliku lumesõja, mida JP naerdes filmis ja portugali keeles midagi peale rääkis, kuna tuli välja, et ka lumesõda polnud ta enne näinud, rääkimata siis selles osalemisest.
Willian Hawrelak pargis jalutamas
Brasiilase esimene lumememm
Õhtul tegi JP ka väga huvitavaid brasiilia näkse – coxinha’sid. Ülihead! Me aitasime neid ka valmistada, nii et nüüd oskame neid ka ise teha.
Haned poosetamas

Rebanekanadas ütles ...

Lahe! Ka mina olen seal kunagi peatunud, sisse sõitsime öösel, kui tõkkepuud üleval ja pargivaht oleks meid ääre pealt välja visanud :) ööbisime suures kaminaga katusealuses:)
Muide mul ja Maril on plaan ka tahaksime tulla Edmontoni 17.apr siis vb õnnestuks kohtuda :)

hettel ütles ...

Piisonid tunduvad suht kurjad:) Aga muidu tore peale reedeõhtust telefoni-skaibi üritust Kallet ka õigetpidi näha;)

Anonüümne ütles ...

Teil on seal ikka päris palju lund veel! Tallinnas on lumi läinud ja selleks nädakaks ka ilmaprognoos ca +10.Muide,New Yorgis üle +20 - äkki ikka teeme ühe kohtumise seal?(Meelika)

Ele ja Kalle ütles ...

To Rebane: Tulge aga Edmontoni! Peaasi, et siin kanu v6i hanesid murdma ei hakka... :P Ma usun, et me v6tame ka j2rgmise kuu hostelitoa pakkumise. Seega saate ka v6ibolla meie juures 88bida. Kui elu kulgeb teistmoodi ja me uut kuupakkumist ei v6ta, anname teada.
Seni peatse kohtumiseni!

Mella, lumi oli k6ik kadunud juba ammu aega tagasi! Aga siis tuli yks lumetorm, ning kevad otsustas veel veidike peitust m2ndiga... :( New York j22b meist nyyd kyll tsipa liiga kaugele... Et korraks seal kohtuda, l2heks meil bussiga sinnas6idule 3 p2eva ja 88d ning tagasis6idule samapalju. V6ibolla olete n6us meile lennupiletid kompenseerima? :P